søndag den 29. april 2012

Karla og Nille 2


Nille 2 blev færdig i går aftes. Den ligner til forveksling Nille 1, men blot i andre farver. Jeg synes det er sådan en god hverdagsmodel. Nille 2 er blevet noget mindre end Nille 1, hvilket formentlig skyldes, at den er strikket på et halvt nummer mindre pinde. Jeg synes egentlig Nille 1 er mest lækker, Nille 2 er lidt for fast i strukturen og mindre blød, så jeg tror, at  jeg fremover vil strikke mine Niller, på en lidt større pind (mangler stadig 2 Niller). Dem starter jeg dog ikke op lige nu. Dunlin garnet er hårdt og uelastisk at strikke med, så det skal vare lidt før jeg laver en model mere i det garn.
Faktaboks:
Model: Nille fra Else Schjellerup
Garn: Dunlin 100 gram sølvgrå farve 15 og 150 gram blå farve 23.
Størrelse: Medium.
Pinde: Addi turbo rundpinde str. 2½
Hot or not: Den er fin.

Tak for de mange gode råd til mit forrige indlæg, hvor jeg kæmpede med kanterne på Karla, der blev ved med at rulle, men til sidst lykkedes det at få dem lagt ned. Jeg håndvaskede Karla og lagde den udbredt til tørre på et håndklæde med bøger på alle kanterne, for at holde dem nede. Efterfølgende har jeg presset kanterne med et strygejern og nu er de ok. Jeg synes egentlig også kjolens facon som helhed er bedre, efter den er vasket, det er som om den er faldet mere til. Hvis kanterne begynder at rulle igen ved brug, vil jeg benytte mig af jeres gode forslag og hækle en kant.
Næste projekt er rækkevidde af Bente Geil, som jeg glæder mig til at komme i gang med. God søndag til jer alle.


16 kommentarer:

  1. Nille nummer to er jo lige så flot som Nille den første jeg er heller ikke fan af Dunlin garnet desværre er det så hårdt at arbejde med.

    Hvor er jeg glad for at det lykkes med Karla for den ER altså så lækker at det ville være synd den ikke kom i brug.

    God søndag

    Kh Jane

    SvarSlet
  2. Nille 2 er mere tydelig i striberne, mere mig :) Jeg er også mere til at det er løs i det, så det ikke bliver for fast i strikket.

    Håber det lykkes for dig at holde Karlas kanter på plads.

    Også en god søndag til dig.
    Grinede lidt da jeg så at der var turbo på dine pinde, det tror jeg ind imellem der er på dine, så hurtigt som du får et strik færdigt.

    Kommer du til Grib Garnet ? Jeg gør og skal også på et workshop torsdag.

    kh. Lis

    SvarSlet
  3. Hatten af for at du gider strikke så mange af samme model, men den er jo også rigtig sød og meget anvendelig.
    Godt det lykkes at få kanterne fine på Karla, håber de holder.

    SvarSlet
  4. Skønt strik - jeg er vild med striber for tiden, så jeg er meget begejstret for dine projekter :)

    SvarSlet
  5. lækre sager du har smidt af dine pinde ville ønske at det var mig der kunne fremvise noget færdigt strik, men det kniber lidt med det for tiden, men hvad det er jo også forår og jeg har jo for første gang kastet mig ud i at have urtehave..... :-)

    Glæder mig til at se dit næste projekt...

    SvarSlet
  6. Endnu en lækker Nille!!! Sejt at du strikker så mange, men når man finder en god model så kan man sagtens gentage successen!

    Glæder mig til at se din Rækkevidde; den bliver garanteret superskøn!!!

    SvarSlet
  7. Jeg er vild med karla, og din er bare super flot.

    Nille er også bare en super fin bluse. Skøn, enkel og klassisk.

    SvarSlet
  8. hejsa jeg har lagt en lille stafet til dig på min blog http://heksegarn.blogspot.com/2012/05/udfordring.html håber du har tid og lyst til at være med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sødt af dig Marion, men jeg deltager aldrig i den slags, ligesom jeg også er imod awards, men tak fordi du tænkte på mig.

      Slet
  9. Hej

    Hilsen til dig , super ting du viser siden jeg sidst var her :-))

    God onsdag :-)

    SvarSlet
  10. Din Nille er rigtig fin. Smukke farver. Du må da kunne finde noget garn der ikke er så hårdt at strikke med. Jeg har ikke selv prøvet at strikke i Dunlin. Jeg har meldt mig som fast læser af din fine blog. Tak for hilsnerne på min blog:-)

    KH Emmy

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Emmy for de pæne ord og velkommen til min blog. Jeg kan sagtens finde andet garn at strikke i, problemet er, at Else Schjellerups skønne opskrifter ikke kan købes uden at man også køber dunlin garnet. Hun har ikke andre garn alternativer at vælge imellem.

      Slet
  11. Tak til alle for kommentarerne. Jeg er så glad for at få dem og de bliver læst igen og igen. Tusind tak.

    SvarSlet
  12. Hvor er nille flot, det er en super god model lige som Karla :-)
    Jeg har strikke min nille i alternativ garn, det var ikke noget problem. jeg har flere af hendes opskrifter uden at jeg har været tvunget til at købe garnet med. Måske ikke alle forhandlere overholder det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord og velkommen til min blog. Det lyder interessant at du har fået lov at købe andet garn, for det har jeg forsøgt mange gange og altid fået blankt afslag. Måske man skulle spørge nogle andre forhandlere, hvis de ikke alle sammen er så firkantede.

      Slet